kompaktni bageri

Kompaktni bageri od tri do četiri tone izgledaju jednako odgovarajućom veličinom. “Postavljeni u sredini kompaktnog asortimana, ove mašine idu tamo gde veće ne mogu, a kopaju i dižu ono što manje jedinice nisu u stanju”, kaže Jake Jeffords iz JCB-a.

Zbog njihove svestranosti i uključivanja popularnih karakteristika u standardnu opremu, “mašine su adekvatne za većinu kupaca”, izjavio je Zack Radermacher iz Yanmar-a.

On dalje ističe da su prenosivost, manevarnost i efikasnost goriva glavni razlozi zbog čega ove mašine tako dobro funkcionišu.

Međutim, Radermacher podseća kupce da urade svoj domaći zadatak, a ne samo da pretpostave da je mašina od 3 do 4 tone za njih.

“Veličina mašine treba da se odnosi na posao koji korisnik mora da postigne. Kupac mora da balansira vreme potrebno za završetak posla sa troškom mašine, uštedama u troškovima goriva, efikasnošću i produktivnošću. “

Odliti, preliti

Ovi kompaktni bageri “pozajmljuju” karakteristike mašina iz veće i manje klase. Tom Connor of Bobcat-a kaže da među osobinama koje su preuzeli od većih bagera jesu hidraulične brze spojnice. Tu su i zatvorene kabine sa toplotnom i klimatizacijom i gumene gusenice.

Katie Pullen, menadžer marketinga za Case Construction Equipment, navodi tri funkcije koje su migrirale iz klase manjih kopača: sečivo za zatrpavanje, centralni stožer i dizajn nultog zamaha. “I proizvođači i kupci shvataju korist nultog zamaha, pa sada i veći bageri nude nulti zamah ili bar dizajn minimalnog radijusa zamaha.”

Elektronika polazi od većih mašina do onih u ovoj veličini donoseći niz koristi. “Dok su kompaktni bageri obično efikasni za potrošnju goriva, industrija usvaja neke elektronske karakteristike koje su istorijski pronađene samo na većim mašinama kako bi se dodatno poboljšale performanse, kao što su stanje auto-mirovanja i načini rada”, navodi Caldwell.

Kombinacijom karakteristika većih i manjih modela, bageri od 3 do 4 tone pogodili su središnje performanse, kaže Jonathon Ferguson iz kompanije Terek Construction Americas. “Oni se mogu pohvaliti većom dubinom, snagom i udarnom silom kopanja od manjih mašina. Imaju udobnije okruženje za radnike i nude lakši pristup kritičnim komponentama kao što su hidraulične linije i motor. Zbog toga što pumpaju više hidraulične tečnosti u minuti, ova veličina kompaktnih bagera može pokrenuti raznovrsnije priključke, posebno veće kante, što poboljšava vreme ciklusa i ukupnu produktivnost.”

U poređenju sa većim modelima bagera, oni nude veću prilagodljivost u malim prostorima, naročito uz prometne puteve i oko objekata i drugih infrastruktura, dodaje Ferguson. Plus troškovi za njihovu kupovinu i popravku su niži. Ova veličina bagera takođe može biti manje zastrašujuća za radnike koji imaju manje iskustva u radu.

Zamena

Kompaktni bager i mini utovarivač mogu biti zamena za rovokopač, kaže Nathan Ryan iz Manitou Group (koja uključuje brendove Gehl i Mustang). “Cena malog bagera i mini utovarivača je približno ista kao cena rovokopača a oni pružaju veću produktivnost i prilagodljivost”, kaže on.

kompaktni bageri

Jennifer Hooper iz kompanije Caterpillar napominje da kompaktni bageri takođe zamenjuju ručne alate. “Bager sa hidrauličnim čekićem zamenjuje radnika sa maljem. A kompaktna veličina ovih mašina omogućava im da uđu u zadnja dvorišta i prenatrpane lokacija i da posao obave u nekoliko sati za koji je nekada bilo potrebno nekoliko dana ručnog rada.“ Drugi primer koji ona navodi uključuje bušilice za bušenje rupa i postavljanje ukrasnih stena i drugih pejzažnih elemenata.

Prave specifikacije za pravu mašinu

Iako su osnovne konfiguracije za bagere od 3 do 4 tone slične za sve brendove, različita tržišta traže različite verzije. “Sve mašine u istoj težinskoj grupi su otprilike iste veličine i vrše iskopavanja na istim dubinama i sa istom snagom motora”, kaže Tharen Peterson, specijalista za laganu građevinsku opremu u New Holland -u. “Opcije su moguće gde vidite diferencijaciju u proizvodu. Segment iznajmljivanja obično želi mašinu sa što manje stvari koje se mogu polomiti, kao što su mašine sa otvorenim stanicama sa analognim prekidačima”. Sa druge strane, građevinska i pejzažna tržišta imaju potrebu za zatvorenim kabinama i vide prednosti elektronskog nadzora. ”Kao rezultat toga proizvođači nude brojne opcije, tako da prodavci i kupci mogu dobiti tačno ono što im treba”, kaže Peterson.

Jeffords ističe da izvođači razumeju uloge ovih mašina i u stanju su da ih konfigurišu za maksimalnu upotrebu. “Većina kupaca zna tačnu svrhu i funkciju mašine ove klase. Ako ništa drugo, kupci koriste mašinu kako bi maksimizirali svoj potencijal i vrednost. Opcije su važne, a u klasi ove veličini opcije se uglavnom svode na kopanja jedinice.”

Kompaktni bageri i ono što je kod njih najvažnije

“Kupci moraju odlučiti šta je najvažnije”, kaže Tom Connor iz Bobcat-a. “Da li je dohvat? Dubina kopanja? Sila razbijanja? Visina istovara? Ovi izbori utiču i na funkcionalnost opreme.”

Takođe, “ako vaš posao podrazumeva bušenje, sečenje, lomljenje, pomeranje, stezanje ili skoro bilo koju drugu akciju, verovatno postoji oprema za to“, kaže David Caldwell, menadžer proizvoda i treninga za Takeuchi.

John Comrie, menadžer za kompaktne bagere u Volvo Construction Equipment, kaže da ili ručni ili hidraulični brzi spojnici mogu dobro da rade u ovoj klasi. Oprema za ove mašine obično se može postaviti ručno, što takođe omogućava upotrebu jeftinije ručne brze spojnice.

Comrie kaže da je vrsta gusenice još jedan važan faktor za specifikaciju kompaktnog bagera. Čelične gusenice pružaju odličnu vuču i optimalnu otpornost na oštećenja u zahtevnoj upotrebi, kao što su rušenje i stenovite podloge. Potpuno gumene gusenice su blage na završnim površinama i iako nisu toliko robusne kao čelične, one su daleko izdržljivije nego ranije.

Gumene podloge dolaze u dva tipa. U jednom, podloge se pričvršćuju za čelične žlebove. U drugom, pričvršćene su za čelični lanac. Podloge smanjuju troškove popravki, jer se mogu pojedinačno zameniti po potrebi. Gumeni čelični hibrid smanjuje težinu donjeg dela u odnosu na čelične žlebove dok pruža ravnotežu i izdržljivost trakciji, minimalnim uticajem na površinu.

George Lumpkins, nacionalni menadžer servisa za Kobelco, ističe da, iako veći bageri imaju kabinu, odlučujuće za izbor jedinice samo sa nadstrešnicom jesu manji troškovi za kupovinu i ušteda na težini. A kako modeli sa nadstrešnicom ne poseduju klimu, servis je olakšan. Kabine, međutim, pružaju udobnost radnicima tokom čitave godine, te smanjuju umor i povećavaju produktivnost.

Kompaktni bageri i njihovo sečivo

Noževi su standardni na mnogim bagerima od 3 do 4 tone, ali nisu svi stvoreni jednaki. Standardna sečiva su obično fiksna, dok za ugaoni postoje opcije.

Najčešće korišćena građevinska mehanizacija su svakako bageri.Među njima, Kubota 6-u-1 sečivo je odličnih karakteristika.

“Ovo sečivo omogućava šest pozicija”, kaže Keith Rohrbacker, menadžer za građevinske proizvode za Kubota Tractor. “Može biti pod uglom od 25 stepeni desno ili levo, levo na gore ili desno na dole, neutralan ili plutajući. Ova karakteristika čini nivelisanje i zatrpavanje lakim, čak i na usponima i neravnom terenu.”

Čak i sa najboljim sečivima, ove teške građevinske mašine  imaju ograničenja kada je u pitanju ravnanje i klasifikovanje, a svakom kupcu nije potrebno ugaono, kaže Ryan. “Ugaona sečiva nisu bez nedostataka. Korišćenje ugaone oštrice čini ga užim od tragova, a tipično 15-inčno-visoko sečivo vremenom će se preokrenuti, pod uglom ili ne. Osim toga, mnogi radnici vole da zatrpavaju sečivom. Dodavanje ugaonog sečiva može da dovede do povećanja početnog troška pa klijenti treba da procene sposobnosti mašine i njihove radne navike kako bi bili sigurni da se ta investicija isplati.”

Budući razvoj

kompaktni bageri

“U narednih nekoliko godina treba očekivati nastavak rasta. Sve više korisnika koji će sa kopača preći na mini bagere i kompaktne kombinacije”. kaže Steve DePriest.

“Ekspanzija u primeni gde su se preferirali tradicionalni kopači, kao što su stambeni i komunalni radovi doveli su do jačanja sila kopanja i podizanja. Efikasnost i udobnost dobijene od opcija koje su rezervisane za veće mašine verovatno će postati uobičajene za kompaktnu opremu. Pored toga, svakodnevno se stvaraju nove primene ovih svestranih mašina. Tokom ovog rasta, veličina i težina trebaju biti očuvane kako bi se zadovoljilo osnovno tržište proizvoda za iznajmljivanje.”

Sada kada su proizvođači uglavnom ispunili izazove 4 nivoa propisa finalnih emisija, kaže Pullen, mogu da se vrate na povećanje vrednosti svojih proizvoda. “Zahtevi za emisije promenili su se u poslednje vreme pa kada ove mašine dostignu završnu fazu.

Proizvođači će moći da se usredsrede na jedinstvene načine kako da korisnici koriste mašine i da ih prilagode kako bi im učinile život lakšim”.

Prodaja bagera u Srbiji je u porastu!

Firma Remex raspolaže širokom ponudom građevinskih mašina koje će vam olakšati posao i skratiti vreme projekta.

Оставите одговор